Béres Marcell: Generációváltás Béreséknél a NextGen szemszögéből
Részletek
Egyes felmérések szerint a családi vállalatok mindössze egyharmada éli túl sikeresen az első generációváltást. Hazánkban ráadásul friss tapasztalat sincs e téren, az alapítók zöme - hasonlóan más rendszerváltó országokhoz – pedig épp most, egyidőben érik el a 60-70 éves kort. Nagyjából 350 magyar családi vállalat éves árbevétele haladja meg az 5 milliárd forintot is, több mint felüknél épp zajlik a generációváltás, mégis nagy részüknél semmiféle utódlási terv sincs. De egyáltalán, mi is az, hogy családi vállalat, és miben különbözik egy „nem családi” vállalattól? Igaz-e a mondás, miszerint az első generáció megalapítja, a második megőrzi, a harmadik pedig elherdálja? Mit teszünk mi a Béres családban a sikeres generációváltásért? Milyen egy ismert és elismert családi vállalat tulajdonos családjában felnőni? Hogyan látom a folyamatot, a buktatókat és a jövőt nálunk, a mi generációnk szemszögéből? És hogyan gondolkodunk mai NextGenként az utánunk jövő 4. generációról?